Klachten over Sapph blijven binnenkomen
![Klachten over Sapph blijven binnenkomen](/__uuid/9bca7928-3e38-4058-a64d-7cdb4cf391f8/Klachten-Sapph-klantenservice.jpg)
Het Nederlandse lingeriemerk Sapph ontvangt sinds de zomer van 2024 een stroom aan klachten van klanten over niet-geleverde bestellingen en gebrekkige communicatie. Consumentenprogramma's zoals Kassa en Radar hebben hier uitgebreid aandacht aan besteed.
Veel klachten hebben betrekking op het pre-order systeem dat Sapph in de zomer van 2024 introduceerde, meldt Kassa. Klanten bestelden producten in de veronderstelling dat deze direct leverbaar waren, maar ontdekten pas na aankoop dat het om pre-orders ging met langere levertijden. Sommige klanten wachten al sinds augustus of september op hun bestelling. Daarnaast is de communicatie over de pre-order status op de website van Sapph voor verbetering vatbaar, waardoor klanten zich misleid voelen.
Naast leveringsproblemen ervaren klanten moeite om contact op te nemen met de klantenservice van Sapph. Er wordt melding gemaakt van onbeantwoorde e-mails, volle voicemailboxen en geen reactie via sociale media. Volgens Radar scoorde Sapph op platforms zoals Trustpilot drie van de vijf sterren, met name door negatieve recensies over niet-geleverde bestellingen en slechte bereikbaarheid van de klantenservice.
Reactie van Sapph
In een schriftelijke reactie aan Kassa erkent Sapph dat het pre-order concept voor verwarring heeft gezorgd bij klanten. ‘In de zomer van 2024 zijn wij begonnen met het aanbieden van pre-orders op onze website’, geeft CEO Annique van der Zande aan. ‘Veel klanten begrepen niet wanneer zij een pre-order hebben besteld en wanneer niet. Deze feedback hebben wij dan ook zeker meegenomen in het optimaliseren van de website.’ Van der Zande geeft aan dat Sapph druk bezig is met het vinden van een oplossing waardoor mensen snel beantwoord worden en hun bestelling ontvangen. ‘De onduidelijkheid rondom de pre-orders resulteerde ook in een toename van de berichten op de klantenservice. Door deze toename overspoelde de klantenservice mailbox. Om deze achterstand weg te werken zijn we in gesprek gegaan met een extern bedrijf wat een speciaal team klaar heeft gezet om deze achterstand weg te werken.’