Essent kiest Sabio voor cloudmigratie contactcenter

Essent, de grootste energieleverancier van Nederland, gaat zijn contactcenter operaties migreren naar de cloud met hulp van digital CX-specialist Sabio Group. De samenwerking markeert een stap in de digitale transformatie van Essent, waarbij klantgerichtheid en technologische vernieuwing hand in hand gaan.
De migratie komt voort uit de succesvolle cloud-implementatie bij dochteronderneming Volta NXT, eveneens begeleid door Sabio. Met meer dan 1.100 contactcentermedewerkers en ruim 1.300 gebruikers van uniforme communicatie-oplossingen, onderstreept de keuze voor Sabio het vertrouwen van Essent in diens technische expertise.
‘Na de resultaten bij Volta NXT, zagen we de voordelen van een soortgelijke aanpak voor onze hoofdtak’, aldus Michiel Kouijzer, SAFe Product Manager bij Essent. ‘We hebben een schaalbare oplossing nodig die met onze klanten meegroeit. Sabio’s ervaring met Avaya en Genesys maakt hen de ideale partner voor een soepele overgang zonder impact op onze dienstverlening.’
Naast de migratie naar een geavanceerd cloud contactcenter, verlengt Essent ook het contract voor expertdiensten van Sabio. Dit omvat onder meer monitoring, prestatiebeheer en proactief onderhoud als onderdeel van een bredere managed services-overeenkomst. Hiermee wil Essent zijn klantcontact continu optimaliseren, gebaseerd op realtime inzichten en feedback van klanten én medewerkers.
Een belangrijk voordeel van het project is de consolidatie van verschillende oplossingen binnen de Essent Groep naar één centrale live channel management-oplossing. Deze uniforme aanpak maakt het mogelijk om consistente, naadloze klantreizen te realiseren, ongeacht via welk kanaal of onderdeel van de organisatie klanten contact zoeken.
‘We verplaatsen Essent niet alleen naar de cloud, maar leggen ook een fundament voor voortdurende verbetering van de klantervaring’, zegt Wouter Bakker, Country Manager Benelux bij Sabio. ‘Onze rol gaat verder dan technologie: we zorgen dat alles draait én blijft draaien, met klanttevredenheid als kompas.’
Essent bedient 2,5 miljoen klanten in Nederland en België en profileert zich nadrukkelijk als duurzame energieleverancier.