AI-toepassingen centraal op CCMA Digital Conversation 2025
Op 22 mei 2025 organiseert CCMA de volgende editie van Digital Conversation in Amersfoort. Het evenement richt zich op digitalisering binnen klantcontact en is exclusief toegankelijk voor honderd contactcenter¬managers en digital professionals op uitnodiging.
Tijdens het evenement worden praktijkcases van Eneco en Rabobank gepresenteerd. Eneco deelt hoe het in drie maanden overstapte naar Microsoft Co-Pilot Studio. Dit platform vervangt een zes jaar oud chatbotplatform dat miljoenen conversaties heeft verwerkt en geïntegreerd is in meerdere kanalen. Volgens Ruud Huigsloot, Product Manager Digital Service & Conversational bij Eneco: ‘Als je weet dat dat oude platform miljoenen conversaties heeft verwerkt, volledig geïntegreerd zit in web, app en zelfs mail, twee merken ondersteunt, 21 selfservice dialogen heeft draaien, bol staat van de personalisaties, het centrale hart is van onze kanaalsturing en alle 'escalaties' naar Live Chat, Messaging en Call me Now regelt en conversaties end2end realtime in 12 talen kan vertalen. Dan is in 3 maanden overstappen best een dingetje.’
Rabobank laat zien hoe generatieve AI wordt ingezet om klantinteracties te verbeteren. Frodo de Poortere, Strategic Productmanager GenAI Bots & Assistants bij Rabobank, demonstreert hoe de technologie snel en effectief kan worden toegepast en geïmplementeerd voor impact op KPI’s.
Naast de cases zijn er vier demo’s en een Digital Transformation Panel. Belangrijke vragen zijn onder meer: ‘Is dit ook de voorbode van een intelligentie-explosie in Customer Service?’ en ‘Wordt AI net zo onmisbaar als stroom?’