Genesys versterkt positie in AI met slimme tools

Genesys versterkt positie in AI met slimme tools
  • 24 maart 2025
  • Kel Koenen

Genesys, wereldwijd speler in AI-gedreven experience orchestration, lanceert twee oplossingen binnen het Genesys Cloud AI-platform: Supervisor Copilot en Virtual Supervisor. Deze tools zijn ontworpen om managers in en buiten het contactcenter effectiever te laten werken door routinetaken te automatiseren en real-time inzichten te bieden.

De nieuwe toepassingen helpen organisaties bij het verbeteren van kwaliteit, compliance en coaching en dragen bij aan een hogere operationele productiviteit. Supervisor Copilot maakt gebruik van generatieve AI voor onder meer het automatisch samenvatten van interacties, waardoor supervisors sneller en beter kunnen beoordelen en bijsturen. Virtual Supervisor automatiseert het invullen van evaluatieformulieren met behulp van large language models, wat aanzienlijke tijdsbesparing en diepgaandere analyses oplevert.

Volgens Genesys kunnen de nieuwe AI-functionaliteiten leiden tot 40 procent minder tijd voor kwaliteitsbeoordelingen, 25 procent tijdwinst bij meertalige evaluaties en 38 procent lagere administratieve kosten. De technologie wordt al succesvol ingezet door het Ierse telecombedrijf eir. 'Onze samenwerking met Genesys Cloud leidde tot een 63 procent hogere Customer Effort Score en een reductie van 60 seconden in afhandeltijd', aldus John Connors, directeur Business Transformation. 'Met de komst van Supervisor Copilot en Virtual Supervisor verwachten we nog meer operationele flexibiliteit én betere klantbeleving.'

De AI-tools zijn per direct beschikbaar als optionele modules binnen Genesys Cloud. Dankzij een flexibel token-model kunnen organisaties eenvoudig opschalen en het gebruik afstemmen op hun specifieke behoeften. 'Met deze oplossingen helpen we organisaties om AI effectief in te zetten, van strategisch beheer tot dagelijkse interacties', aldus Olivier Jouve, chief product officer bij Genesys. 'Zo brengen we mens en machine dichter bij elkaar, voor maximale klantwaarde.'