Slimmere klantcontacten door AI-integratie bij Mailchimp

Slimmere klantcontacten door AI-integratie bij Mailchimp
  • 13 juni 2025
  • Kel Koenen

Intuit Mailchimp heeft tijdens het FWD: London-evenement een reeks nieuwe AI-gedreven tools en integraties gepresenteerd die mkb-marketeers helpen om klantdata effectiever in te zetten voor betere conversie, klantloyaliteit en groei.

‘We brengen reclame, automatisering en klantinzichten samen in één krachtig geheel’, aldus Ken Chestnut, Director of Global Partner Ecosystem bij Intuit. ‘Zo beschikken bedrijven over de juiste tools om op het perfecte moment en via het juiste kanaal klanten te bereiken.’

De innovaties helpen marketeers onder meer bij realtime leadopvolging, efficiëntere omnichannelcampagnes en inzichtelijke rapportages via de nieuwe Metrics Visualizer. Ook bevat het platform meer dan honderd nieuwe pop-up-sjablonen en uitgebreide koppelingen met Meta, TikTok, Google, LinkedIn en Snapchat.

Gebruikers profiteren daarnaast van kortere laadtijden, slimmere segmentatie en een krachtigere versie van de Customer Journey Builder. Volgens Freya Doggett van Serpentine Galleries ‘maakt Mailchimp dingen die normaal gesproken complex zijn veel eenvoudiger’.

Later dit jaar volgen nog meer functies, waaronder SMS-contactimport zonder e-mailadres en AI-assistenten voor QuickBooks. Deze ‘Intuit Agents’ voeren zelfstandig acties uit en ondersteunen ondernemers bij klantbeheer, projectmanagement en boekhouding.

comments powered by Disqus