Erwin Hasselt is Manager of the Year 2025

Erwin Hasselt is Manager of the Year 2025
  • 20 november 2025
  • Kel Koenen

Tijdens een feestelijke avond in de kapel van het Eemklooster in Amersfoort is Erwin Hasselt, Manager Feenstra Service Center, verkozen tot de CCMA Manager of the Year 2025. Hij neemt de titel over van Kim Knape.

Hasselt streed samen met de vier andere kandidaten, Jolanda Nijland, Stephanie Spiessens, Sahar Salimian en Tom Custers om de prestigieuze titel. Tijdens het hoogtepunt van de avond liepen juryvoorzitter Maaike Rosendaal en juryleden Melanie Stemerdink en René Kloppenberg de vijf finalisten één voor één langs. Daarbij werden de belangrijkste bevindingen uit het juryrapport gedeeld, met nadruk op leiderschapsstijl, visie op klantcontact, teamontwikkeling en meetbare impact.


Vlnr: Juryvoorzitter Maaike Rosendaal, Erwin Hasselt, Sahar Salimian, Tom Custers, Jolanda Nijland en Stephanie Spiessens

De jury schetste een duidelijk beeld van de lat hoog liggende finalisten: managers die werken aan meer autonomie op de vloer, multidisciplinaire teams, continu verbeteren en mensgericht leiderschap. Bij Erwin Hasselt (Feenstra) viel vooral zijn rol in het doorbreken van silo’s, het versterken van eigenaarschap en het structureel verbeteren van klant- én medewerkerstevredenheid op. Onder zijn leiding steeg de NPS en groeide de medewerkerstevredenheid in drie jaar tijd sterk, terwijl de positie van klantcontact binnen de organisatie verschoof van ‘afvoerputje’ naar ‘heldenrol’.

De jury prees Hasselt om zijn duidelijke toekomstvisie op klantcontact, zijn verbindende kwaliteiten en zijn vermogen om teams in beweging te krijgen met praktische verbeteringen. In zijn eerste reactie toonde Hasselt zich zichtbaar geraakt. ‘Ik ben wel een beetje sprakeloos – en mijn team weet dat ik dat niet vaak ben. Als ik terugkijk naar de afgelopen drie jaar hebben we echt samen met het hele team en met collega’s in de hele organisatie iets heel moois neergezet. En ik vind het mooi om niet alleen terug te kijken, maar vooral weer vooruit te kijken. Dit hele jurytraject heeft me geholpen om even stil te staan bij wat we met elkaar hebben bereikt.’

Eerder op de avond maakte juryvoorzitter en voormalig winnaar Desiree de Ruig de nieuwe Teamleider van het Jaar bekend. De jury sprak hun waardering uit voor het hoge niveau van de genomineerden en benadrukte dat innovatie in leiderschap niet alleen gaat over technologie, maar juist over het creëren van ruimte voor ontwikkeling, vertrouwen en continue verbetering binnen teams.

De drie genomineerden voor de titel waren: Amina van Dingen, Sylvana Noiron en Marc Rooskens. De jury gaf aan unaniem tot een keuze te zijn gekomen en prees alle kandidaten om hun visie, betrokkenheid en impact op hun teams. Marc Rooskens van bol uitgeroepen tot Teamleider van het Jaar. In zijn eerste reactie benadrukte Rooskens dat de award voor hem een echte teamprestatie is.


Vlnr: Desiree de Ruig, Amina van Dingen, Marc Rooskens en Sylvana Noiron

De eerste prijs van de avond was de nieuwe CCMA Future Award. De jury lichtte de drie genomineerde cases toe, die ieder op hun eigen manier laten zien hoe AI het klantcontact toekomstbestendig maakt.

Linda Zwijsen (Vattenfall) werd geprezen om een case die uitblinkt in het slim inzetten van AI om klantloyaliteit te voorspellen en daar proactief op te handelen, nog vóórdat de klant zelf een signaal afgeeft. Alex Terpstra (ABN Amro) viel op met een innovatieve aanpak waarbij een AI-avatar wordt ingezet om medewerkers realistisch en efficiënt te trainen, met aantoonbare, meetbare impact op zowel klanttevredenheid als medewerkerstevredenheid. Ruud Huigsloot (Eneco) werd door de jury benoemd om een case waarin in zeer korte tijd werd gemigreerd naar een toekomstbestendig AI-platform, waarin scripted en generatieve flows samenkomen binnen één geïntegreerd ecosysteem.

Juryvoorzitter Thijs Broekhuizen (r) maakte vervolgens de winnaar bekend. De jury koos unaniem voor de case van Alex Terpstra. In zijn eerste reactie reageerde Terpstra dankbaar: ‘We hebben dit met het team bedacht om medewerkers te laten oefenen met realistische klantgesprekken, zonder echte klanten lastig te vallen. Dat dit nu zo wordt erkend, betekent ontzettend veel voor ons.’

De avond werd afgesloten met een keynote van voormalig hockeybondscoach Marc Lammers. Hij liet zien hoe lessen uit de topsport direct toepasbaar zijn in klantcontact. Niet de wedstrijd, maar het trainen en continu verbeteren maakt teams kampioen, stelde hij, en hij waarschuwde voor de verlammende werking van smoesjes en excuuscultuur. Met voorbeelden uit het hockey toonde Lammers hoe data, technologie en dagelijkse, positieve communicatie helpen om ontwikkeling zichtbaar te maken – niet om te controleren, maar om mensen beter te laten presteren. Centrale boodschap: bouw op talenten in plaats van op tekortkomingen, creëer veiligheid en eigenaarschap, en vier vooral elke kleine stap vooruit.

comments powered by Disqus