Gasunie kiest Pegamento voor bereikbaarheidstransformatie

Gasunie kiest Pegamento voor bereikbaarheidstransformatie
  • 14 november 2025
  • Kel Koenen

Gasunie heeft na een aanbestedingsprocedure Pegamento geselecteerd als strategische partner om de telefonische bereikbaarheid van de organisatie te moderniseren. De energienetbeheerder zet daarmee een stap richting een toekomstbestendige communicatie-infrastructuur, waarin flexibele en schaalbare klantcontactoplossingen centraal staan. Met de inzet van Pegamento’s platform WorkplaceX wil Gasunie zowel interne als externe bereikbaarheid verder professionaliseren.

WorkplaceX bundelt uiteenlopende diensten en contactkanalen in één overzichtelijke omgeving, waardoor medewerkers eenvoudiger bereikbaar zijn - vast, mobiel en via geïntegreerde systemen. Volgens Gasunie onderstreept de keuze het belang van een stabiele en veilige cloudgebaseerde telefonieomgeving: ‘Met de keuze voor Pegamento en WorkplaceX zetten we een belangrijke stap in de verdere professionalisering van onze telefonische bereikbaarheid’, aldus de organisatie. ‘De schaalbare en toekomstgerichte oplossing stelt ons in staat om efficiënt te werken en voorbereid te zijn op toekomstige ontwikkelingen.’

De implementatie gebeurt gefaseerd, waarbij Pegamento verantwoordelijk is voor het volledige technische beheer en de continuïteit van de oplossing. Gasunie houdt zelf grip op het functionele beheer. Door trainingen en nauwe samenwerking worden eigen beheerders in staat gesteld om zelfstandig aanpassingen te doen en collega’s te ondersteunen. Volgens Pegamento toont deze aanpak hoe organisaties klantcontact structureel kunnen verbeteren door complexiteit terug te brengen. ‘Een integraal platform zorgt voor eenvoud en overzicht, waardoor medewerkers zich kunnen richten op hun primaire werkzaamheden’, stelt Pegamento. ‘Dat komt de bereikbaarheid én de klantbeleving ten goede.’

De keuze voor een geïntegreerde en flexibele cloudtelefonieomgeving sluit aan bij de bredere ambitie van Gasunie om dienstverlening te optimaliseren. Betrouwbare communicatie speelt daarin een cruciale rol, zowel richting partners en stakeholders als binnen de organisatie zelf. In de samenwerking met Pegamento investeert Gasunie in een bereikbaarheidssysteem dat klaar is voor toekomstige groei en verdere digitalisering van klantcontactprocessen.

comments powered by Disqus