Nice en Tata Communications bundelen AI-platforms

Nice en Tata Communications bundelen AI-platforms
  • 14 november 2025
  • Tamara de Vos-Vlot

Nice en Tata Communications gaan een strategische samenwerking aan om klantinteracties in contactcenters wereldwijd te verbeteren met AI-technologie. De integratie van Nice's CXone Mpower en Tata Communications Kaleyra Customer Interaction Suite moet leiden tot efficiëntere, gepersonaliseerde klantervaringen.

Volgens beide partijen stelt deze integratie bedrijven in staat hun klantenservice te moderniseren met intelligente automatisering, gepersonaliseerde workflows en omnichannel ondersteuning. De oplossing is wereldwijd inzetbaar in meer dan 190 landen.

Digitale transformatie
CXone Mpower biedt onder meer AI-ondersteuning voor medewerkers, workfloworkestratie en datagestuurde klantbetrokkenheid. Kaleyra’s TX Hub fungeert als verbindende laag tussen bestaande CX-tools en het nieuwe platform. Deze modulair opgebouwde hub biedt onder meer drag-and-drop implementatie, sentimentanalyse en een uniforme interface voor agenten en supervisors.

Darren Rushworth, president van Nice International, zegt: ‘Deze samenwerking verenigt twee marktleiders met een gedeelde visie: bedrijven helpen slimmere, meer gepersonaliseerde klantervaringen te leveren die een meetbare impact hebben.’ Gaurav Anand, vicepresident bij Tata Communications, voegt toe: ‘In een tijdperk waarin elke klantinteractie de loyaliteit bepaalt, stelt onze samenwerking met Nice bedrijven in staat om intelligente, naadloze en agent-first contactcenterervaringen te bieden.’

comments powered by Disqus