Transcom uitgeroepen tot Leader en Star Performer in CXM-diensten

Transcom uitgeroepen tot Leader en Star Performer in CXM-diensten
  • 12 november 2025
  • Kel Koenen

Transcom is door de Everest Group benoemd tot Leader én Star Performer in de Customer Experience Management (CXM) Services PEAK Matrix Assessment 2025 voor de EMEA-regio. De erkenning onderstreept de sterke marktpositie en innovatiegedreven strategie van de wereldwijde CX-dienstverlener.

Volgens Everest Group-partner David Rickard heeft Transcom haar positie verder versterkt door een uitgebalanceerd leveringsmodel, meertalige expertise en voortdurende investeringen in AI-oplossingen. ‘Transcom heeft haar positie als Leader en Star Performer in de PEAK Matrix 2025 bevestigd, dankzij haar sterke aanwezigheid in continentaal Europa en uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland’, zegt Rickard. ‘De combinatie van een gebalanceerd shoringmodel, strategische partnerschappen en AI-gedreven innovaties zoals sentimentanalyse en de Agent Development Accelerator (ADA) maakt het bedrijf tot een toonaangevende speler in human-centric, digital-first klantbeleving.’

De benoeming volgt op een reeks strategische initiatieven waarmee Transcom haar wereldwijde voetafdruk vergrootte, onder meer met nieuwe deliverycentra in India, Egypte en Tunesië. Ook de langdurige samenwerking met Google versterkte de AI-capaciteiten van het bedrijf, terwijl investeringen in accentneutralisatie de kwaliteit van klantinteracties verder verbeterden.

Volgens Marieke Smidt, CEO van Transcom EMEA, is technologische vernieuwing pas waardevol als het de menselijke interactie versterkt. ‘Bij Transcom ontwerpen we AI-gedreven oplossingen vanuit een people-first-filosofie – om empathie, creativiteit en oordeelsvermogen te vergroten, niet te vervangen’, stelt Smidt. ‘De erkenning van Everest Group bevestigt dat onze aanpak werkt en dat we echte waarde creëren voor onze klanten.’

comments powered by Disqus