Loveholidays professionaliseert en stroomlijnt klantenservice

Loveholidays, een van de snelst groeiende reisorganisaties in Europa, is een neuwe samenwerking aangegaan met Calabrio. De samenwerking moet het bedrijf helpen om zijn klantenservice verder te professionaliseren en schaalbaar te maken. In juni 2025 startte het bedrijf bovendien in Nederland onder de merknaam weloveholidays.
De reisorganisatie groeide de afgelopen jaren sterk, maar liep daarbij tegen de grenzen van handmatige planning aan. De inzet van spreadsheets voor roostering en capaciteitsplanning paste niet langer bij de ambitie om uit te groeien tot Europa’s grootste aanbieder van pakketreizen. Loveholidays besloot daarom te investeren in een toekomstbestendige oplossing voor workforce management.
Loveholidays werkt met een gedistribueerd serviceteam dat klanten ondersteunt via meerdere kanalen, waaronder telefonie, chat en ticketsystemen. Tijdens het selectieproces gaf vooral het gedetailleerde inzicht in medewerkeractiviteiten en productiviteit de doorslag. Daarnaast speelde de integratie met bestaande systemen, zoals UJET en Kustomer, een belangrijke rol bij de keuze voor Calabrio. Deze koppelingen maken datagedreven besluitvorming binnen de klantenservice mogelijk.
Volgens Mark Davidson, VP Customer Experience bij Loveholidays, was ook de samenwerking doorslaggevend. ‘Het team van Calabrio viel op door hun kennis en manier van samenwerken’, zegt hij. ‘Voor ons is het essentieel dat één oplossing meerdere talen en verschillende arbeidsregels ondersteunt. Met Calabrio kunnen we beter voorspellen, efficiënter roosteren en hebben we realtime inzicht in de prestaties van zowel onze eigen teams als externe partners.’
Ook bij Calabrio wordt de samenwerking gezien als een logische stap. Volgens Frank Ciccone, Chief Revenue Officer bij Calabrio, sluit Loveholidays goed aan bij de ervaring van het softwarebedrijf in de reisbranche. ‘We werken al jaren samen met organisaties in travel. Deze samenwerking geeft ons de kans om loveholidays te ondersteunen in verdere groei en bij het realiseren van consistente, hoogwaardige klantervaringen.'
