Laura Thijssen (Brabantia) is ‘Service Excellence Professional van het Jaar’ #spon

Laura Thijssen (Brabantia) is ‘Service Excellence Professional van het Jaar’ #spon
  • 6 april 2020
  • Sales BBP Media

Laura Thijssen is verkozen tot ‘Service Excellence Professional van het Jaar 2020’. Deze titel dankt de consumer service lead & online marketeer bij Brabantia aan een uitgebalanceerd plan om service – net als marketing en sales – bij te laten dragen aan de internationale groei van de producent van huishoudelijke producten. Haar klantgerichte aanpak is gebaseerd op het Service Excellence-model. De bijbehorende award mocht ze tijdens de ‘Service Excellence Clinic’ bij Beeckestijn Business School op 11 maart 2020 in ontvangst nemen uit handen van juryvoorzitter Hans Molenaar.

'Bij Brabantia leeft de ambitie om de serviceverlening beter te integreren in de hele organisatie. Zo willen we wereldwijd een uniforme servicebelofte creëren', vertelt Laura Thijssen. 'Voorheen was de service een onderdeel van de sales en vormden de kosten een belangrijke key performance indicator (KPI). Bovendien was de klantenservice te veel een eiland, gericht op met name het verstrekken van reserveonderdelen. Met de nieuwe internationale servicestrategie wordt de service net zo belangrijk als de marketing en de sales. Naast design wordt service een belangrijke merkwaarde van de organisatie.'

Excellente dienstverlening
De titel ‘Service Excellence Professional van het Jaar’ wordt jaarlijks toegekend aan die professional op het gebied van klantgerichtheid en excellente dienstverlening die het beste strategische plan van dat jaar heeft gemaakt op het gebied van klantgerichte serviceverlening. De uitreiking is een initiatief van Beeckestijn Business School en Stichting Service Excellence. Eerder mocht Berend-Jan Rietveld van Royal Schiphol Group deze titel dragen.

Klantgerichte serviceverlening
Het doel van de prijs is het vakgebied van klantgerichte serviceverlening verder te ontwikkelen en professionaliseren. De jury heeft meer dan 50 plannen in het werkveld van excellente service bestudeerd en daaruit zijn in eerder stadium drie proposities geselecteerd van een strategisch hoogwaardig niveau en met een duidelijke praktische en concrete uitvoerbaarheid. Naast de businesscase van Laura Thijssen waren dat cases van:

Mellyora Adams – Als feedbackmanager bij pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM heeft zij onderzocht hoe het PensioenfondsZorg en Welzijn (PFZW) een excellente klantbediening voor werkgevers kan realiseren vanuit een integraal klantbeeld.

Marnix Slot – Als consultant heeft hij onderzocht hoe het contactcenter Cendris Customer Connect het mensgerichte DNA van de organisatie nadrukkelijker kan doorklinken in het effectiever boeien en binden van medewerkers.

Zij ontvingen een ‘Service Excellence Oorkonde’.

Samenstelling van de jury
De drie genomineerden hebben hun plannen tijdens het event toegelicht. De casussen zijn beoordeeld door een jury, die jaar bestond uit:

• Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School;
• Ruud Stassen, medeoprichter van Stichting Service Excellence;
• Alexander de Vries, eigenaar van adviesbureau Hostmanship Group.

Tip: Wil jij de service in jouw organisatie naar een hoger niveau tillen?
Dan is de opleiding Service Excellence wat voor jou! Tijdens deze opleiding leer je een visie en een plan van aanpak te ontwikkelen waarmee de service verandert van een kostenpost in een inkomstenbron. Je leert in 11 sessies hoe je het Service Excellence-model toe kunt passen en je maakt een businesscase voor excellente serviceverlening aan de klanten van jouw organisatie.

Over Beeckestijn Business School
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en post-master niveau, biedt Beeckestijn Business School ook korte opleidingen & trainingen die verdieping bieden binnen een vakgebied en op maat gemaakte in-company trajecten.

Beeckestijn geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. #kennisdelen


Noot: dit artikel verschijnt op initiatief van een commerciële partner van CustomerFirst. De redactie is niet bij de totstandkoming betrokken.

comments powered by Disqus