Waar een klein bedrijf groot in kan zijn
Aannemersbedrijf André Timmer en Zn. uit Utrecht heeft geen flitsende website. Ook zaken als de huisstijl, offertes en social media zijn niet erg modern. Toch is deze onderneming allesbehalve ouderwets. Sterker nog, van de manier waarop André en zijn zoon Roy met klanten omgaan zou menig bedrijf – ook buiten de aannemerij – nog wat kunnen leren.
Hoe heette die ene ook alweer…
Ik ben niet altijd even loyaal aan bedrijven. En wat daar nog bijkomt is dat ik vaak de naam van een bedrijf vergeet. In het geval van een aannemer ben ik vroeger weleens overgestapt van de ene naar de andere omdat ik geen flauw idee meer had hoe de vorige aannemer, die zijn werk op zich prima had gedaan, ook alweer heette.
Voor mij betekent loyaliteit dat ik dus dat ik een bedrijfsnaam onthoud omdat ik het gevoel heb dat ik per se zaken met ze wil doen, omdat ik het ze gun. Vanzelfsprekend moet de prijs wel kloppen, maar ik ben best bereid om wat meer te betalen als ik al weet dat de service uitstekend is.
Dit gevoel heb ik bijvoorbeeld bij merken als Coolblue en Kees Smit: omdat ik bij deze bedrijven ooit een topervaring heb gehad, blijf ik bij ze kopen. Zo dus ook bij dit Utrechtse aannemersbedrijf.
Zes bijzondere gewoontes van André Timmer en Zn.:
Geleerde lessen
Bovenstaande gewoontes kunnen worden samengevat in vier principes. Ze zijn in elk bedrijf toepasbaar:
- Kom je beloftes na.
- Wees eerlijk over prijzen en voorwaarden.
- Heb eer in je werk, voer het als een vakman uit.
- Verplaats je in de zorgen van je klant.
Het consequent toepassen van deze principes maakt het verschil tussen een goede dienst leveren en vergeten worden, of in de ogen van de klant excelleren en vervolgopdrachtgeven bij de vleet krijgen.
- customer excellence
- klantfocus
- ontzorgen
- klantloyaliteit
- klantcontact
- Aannemersbedrijf André Timmer en Zn.