CustomerFirst 08/09-2025

Ramón Delima leidt bij TUI Group de wereldwijde transformatie van de klantcontactorganisatie én is al enige jaren voorzitter van de Klantenservice Federatie (KSF). In dit dubbeldikke nummer van CustomerFirst gaat hij in op technologie en AI, authentiek leiderschap, samenwerking en benadrukt hun cruciale rol voor klantbeleving én de verdere ontwikkeling van de sector. ‘Toekomst van klantcontact gaat niet om volume, maar denkkracht.’
Customer contactmedewerkers vervullen een cruciale rol binnen bedrijven. Om dit te onderstrepen, organiseerde de Belgische sectorfederatie Customer Contact & CXForum voor de tiende keer een uniek initiatief: CEO’s belden hun eigen teamleden op om hen persoonlijk te bedanken. Een reportage uit België.
Van wachtrijen tot webcare: beleving is allang geen sluitpost meer in de wereld van attractieparken. Wie wil opvallen in een markt vol verwachtingen en concurrentie, moet inzetten op elk contactmoment. Hoe pakken grote parken zoals Toverland en de Efteling dit aan? We doken in de wereld van magie en betovering.
‘Het is hopeloos, maar niet ernstig...’ Guido Thys staat bekend om prikkelende uitspraken, scherpe analyses en humor. Al dertig jaar houdt de Vlaams-Nederlandse managementdenker organisaties een spiegel voor als spreker, schrijver en workshopbegeleider. In dit nummer deelt hij zijn visie op klantcontact, patronen en plezant zakendoen.
Een Training Klantreizen volgen, zoals Jolanda van Wijk dat deed, is leerzaam. Maar om écht je dienstverlening aan te pakken is er meer nodig, vindt de adviseur dienstverlening bij de gemeente Wageningen. Een recall of terugroepactie is een serieuze zaak. Hoewel de reputatie van het merk in het geding is, blijkt het ook een unieke kans om de waarde van het merk voor de klant te onderstrepen. Kan een terugroepactie de loyaliteit voor het merk positief beïnvloeden?
Naast nog veel meer praktijkverhalen, interviews en artikelen ook weer grensverleggende columns van Anders Jansen, Loretta Ranzijn, Robin Hogenkamp en Friederike Niehoff. Moet een CEO klantbeleving per se actief omarmen om CX succesvol te maken? Die vraag staat deze keer centraal in de correspondentiereeks van Jan-Hein Pierik, Wim Rampen en Rien Brus. De heren leggen hun ervaringen en twijfels naast elkaar. Want ja, steun vanuit de top helpt. Maar is het ook een harde voorwaarde?
Naast dit alles én nog veel meer bevat deze editie van CustomerFirst ook de CustomerFirst Buyers'Guide. Het complete branche-overzicht vol met insights én praktische informatie uit de wereld van klantcontact.
