BMW kiest 2organize voor klantcontactstrategie

BMW kiest 2organize voor klantcontactstrategie
  • 15 april 2014
  • Redactie

BMW Group Nederland is in zee gegaan met 2organize voor de ontwikkeling en uitvoering van haar klantcontactstrategie. Doel is de klantdialoog met de Nederlandse achterban van het automerk verder te versterken.

Jeroen Keler, manager CRM van BMW Group Nederland, is bij met de overeenkomst met de ‘marketing performance enabler’ in kwestie. ‘2organize is in staat om de operatie volledig uit handen te nemen. Hierdoor kunnen wij ons beter focussen op de business, terwijl de effectiviteit van onze communicatie wordt vergroot.’

Relevante klantinteracties
De autofabrikant realiseert zich dat ieder contactmoment van essentieel belang is voor de merkbeleving en strategische doelstellingen. Met een uitdijend ‘modellengamma’ en de wens om relevante interacties aan te gaan op het door (potentiële) klanten geprefereerde kanaal, verwacht BMW dat de werkdruk van haar CRM-afdeling sterk zal toenemen. Reden te meer om hulp te zoeken, in dit geval bij 2organize. Het bureau ondersteunt de automotive speler bij de implementatie van een campagnemanagementplatform (van Selligent, red.) en het automatiseren van structurele campagnes.

‘Het zijn interessante tijden voor de auto-industrie, waarbij relevante communicatie met rijders een belangrijke bijdrage kan leveren aan de beleving rondom het merk. Wij zijn er trots op om een premium merk als BMW daarbij te kunnen helpen’, aldus Arjan Grootenboer, managing director Consulting Services van 2organize. Technologiepartner Selligent is een zelfde visie toebedeeld. ‘Een contactstrategie waarin de klant centraal staat betekent dat je de 1-op-1 dialoog met de klant aangaat: de juiste boodschap op het juiste moment, voor elke klant individueel’, meent Nicolas Van Vijnckt, business development manager van Selligent.

comments powered by Disqus