Hoe bewust bent u van contentchaos?

Hoe bewust bent u van contentchaos?
  • 16 januari 2015
  • Redactie

Steeds meer organisaties worstelen met de groei van documenten, files, e-mails, foto’s, blogs binnen hun bedrijf. Bij de digitale transformatie kan deze ongestructureerde content tot problemen leiden als bijvoorbeeld onnodig hoge opslag, kostenrisico’s of compliancy-issues. Via een breed marktonderzoek roept Strategy Partners op tot meer bewustwording rond beheer en kwaliteit van content.

Met het marktonderzoek wil SPNL een beeld vormen over de bewustwording, de urgentie en de reële plannen en uitvoering van contentanalyse. Hiervoor wordt onderzocht:

  • In hoeverre organisaties zich bewust zijn over de hoeveelheid, de aard en de groei van de aanwezige content;
  • Het bewustzijn van organisaties over de waarde/het risico van de aanwezige content voor de bedrijfsvoering;
  • Het gebruik en beheer van de content en daaraan verbonden directe en indirecte kosten;
  • Plannen met betrekking tot contentinventarisatie, analyse, (her)classificatie, schoning en/of migratie/consolidatie.

Marktsegmenten van het onderzoek
Om de verschillen tussen diverse marktsegmenten te kunnen analyseren richt het onderzoek zich op financiële instellingen (banken, verzekeraars en pensioenfondsen), professionele dienstenorganisaties, waaronder accountancy, advocatuur en organisatieadvies, de top 50 van gemeenten, grote publiekrechtelijke organisaties als DUO, UWV, SVB en RDW en de energie- en mediasector en de top van mkb-ondernemingen. Hans Kaashoek, managing partner van Strategy Partners Nederland: ‘We richten ons op de overall verantwoordelijke persoon voor informatiebeheer en management die de gehele informatiehuishouding en het gebruik van content in bedrijfsprocessen van de onderneming overziet.’

Interesse?
Het onderzoek bestaat uit een online enquête en een geselecteerd aantal diepte-interviews. Interesse in deelname? Klik dan hier of mail voor een diepte-interview naar jeroen.bakker@strategy-partners.nl. Iedere deelnemer aan het onderzoek ontvangt een korte samenvatting. Deelnemers aan een diepte-interview ontvangen een gratis exemplaar van het onlangs verschenen boek ‘Van content- naar Informatiemanagement’.

comments powered by Disqus