ING introduceert vingerafdrukherkenning
ING rust zijn Mobiel Bankieren app uit met vingerafdrukherkenning. Hierdoor kunnen klanten inloggen en, in een later stadium, betalingen bevestigen met hun persoonlijke vingerafdruk. Met deze toevoeging zegt de bank gehoor te geven aan een ‘grote klantwens’.
Na de introductie van Inge, stembediening in de app, is dit de tweede biometrische toepassing die ING in de app integreert. Vingerafdrukherkenning is overigens alleen te gebruiken op de nieuwste iOS-toestellen die zijn uitgerust met Touch ID. Max Mouwen, directeur Internet en Mobiel ING Nederland: ‘De smartphone wordt steeds belangrijker voor onze klanten voor het regelen van bankzaken. We blijven daarom innoveren en nieuwe functionaliteiten toevoegen in de app, waarbij klantfeedback een grote rol speelt. Met de introductie van vingerafdrukherkenning geven we gehoor aan een grote klantwens en maken we het voor onze klanten nog makkelijker om mobiel te bankieren.’
Op basis van ervaringen met inloggen en feedback van klanten wordt vingerafdrukherkenning verder ontwikkeld. Naar verwachting volgt de tweede release voor aankomende zomer. Rond die tijd zullen ook betalingen tot de mogelijkheden behoren door middel van vingerafdrukherkenning.
- biometrie
- ING
- innovatie
- vingerafdrukherkenning
- klantenfeedback
- stemherkenning
- app
- Touch ID
- Inge
- mobiel bankieren