DTG begint met WhatsApp

DTG begint met WhatsApp
  • 9 juli 2015
  • Redactie

DTG (De Telefoon Gids) breidt vanaf vandaag haar reguliere klantenservice, via telefoon, Twitter, Facebook, LinkedIn en haar website, met WhatsApp uit. Naar eigen zeggen is het hiermee het eerste bedrijf in Nederland dat ook klantenservice via WhatsApp aan mkb’ers levert.

Ondernemers kunnen hierdoor nog sneller en makkelijker geholpen worden zonder wachttijden. De eerste ervaringen tijdens een pilot toonden aan dat deze dienstverlening goed aansluit bij het credo ‘Tijd is geld’, herkenbaar voor elke ondernemer. 
Robert Solleveld, manager Klantenservice: 'DTG heeft de ambitie om ondernemers die druk zijn met hun vak zoveel mogelijk te ontzorgen. Voor vragen of advies over hun website of een Google AdWords Campagne zijn de experts van DTG nu nog gemakkelijker en sneller te bereiken. Uitbreiding van de klantenservice met WhatsApp is dan ook een logische stap in het optimaliseren van de service aan onze klanten.'

Hoe het werkt
Elke WhatsApp bericht wordt direct door het webcareteam opgepakt. Betreft het een vraag die direct en simpel beantwoord kan worden, dan zal de klant het antwoord via WhatsApp ontvangen. Vraagt de klant bijvoorbeeld een kopie van zijn factuur, dan krijgt hij een WhatsApp-bericht met de melding dat die kopie naar het geregistreerde adres van de ondernemer wordt verstuurd of gemaild. Mocht de afhandeling van een vraag toch meer omvatten, dan krijgt de klant een WhatsApp-melding dat hij terug wordt gebeld.



comments powered by Disqus