Appen met stylisten via Zalon Chat
Zalando introduceert Zalon Chat, een uitbreiding van zijn persoonlijke shoppingservice. De nieuwe dienst stelt klanten in staat om gratis te WhatsAppen met hun winkelassistent.
Zalon is de curated shopping service van Zalando, waarvoor consumenten een vast bedrag per maand of kwartaal betalen. In ruil worden die klanten door één van de ruim 150 winkelassistenten op maat bediend. Consumenten kunnen hun modevoorkeuren delen met stylisten door bijvoorbeeld inzage te bieden in sociale mediaprofielen en door aan te geven of een bepaalde look wel of niet bevalt. De ‘personal shopper’ stuurt vervolgens een doos met geselecteerde kledingitems naar de betreffende klant. Die mag zelf bepalen welke items uit de doos hij houdt; de andere kledingstukken kunnen kosteloos worden geretourneerd.
Nederland
Door middel van Zalon Chat kunnen gebruikers advies vragen over een geschikte outfit voor een bepaalde gelegenheid, maar eveneens voor bijvoorbeeld verkooppunten van specifieke sneakers. De stylisten slaan dan aan het zoeken voor de klant, om hem vervolgens naar de juiste winkel te dirigeren. Zalando benadrukt geen afspraken te hebben gemaakt met winkeliers, meldt Twinkle.
Op de achtergrond rondde de online retailer recent een test met live chat in Nederland succesvol af. Deze functionaliteit komt permanent beschikbaar op Zalando.nl, liet Donna Darthuizen, country cluster head Benelux bij Zalando, pas weten. Of en wanneer Zalon naar ons land komt, is onduidelijk.
- live chat
- Zalon Chat
- personal shopper
- curated shopping service
- op maat bedienen
- winkelassistent
- klantcontact
- Zalando