SUSA-pilot bij Telekom Deutschland slaat aan
Telekom Deutschland positioneert nog voor het einde van dit jaar vijfhonderd studenten als tijdelijke flexkracht in zijn vijf Duitse contactcenters. Hiertoe werkt het samen met het Nederlandse studentenuitzendbureau SUSA.
‘Met studenten boren we een nieuw en veelbelovend segment aan’, aldus Matthias Schümann, directeur Service Center Techniek van de grootste telecomprovider van Duitsland. ‘Op lange termijn zijn ze als young professionals zelfs van onschatbare waarde voor ons bedrijf. Daarom willen wij hen nu aan ons binden.’ De pilot met SUSA’s Poolconcept startte reeds in 2013 bij Telekom Deutschland. Sindsdien regelt en coördineert de uitzendorganisatie deze grote operatie vanuit haar Utrechtse hoofdkantoor.
Terugblikkend merkt SUSA-directeur Remco Pouw op dat in het begin binnen zes weken een pool van zestig studenten moest worden georganiseerd voor de klantenservice in Leipzig. ‘We hadden geen ervaring met de Duitse markt, waren daar onbekend en ook niet fysiek aanwezig. Gewend als we echter zijn om vanuit ons hoofdkantoor studenten in heel Nederland te werven via social media en Skype, slaagden we er ook in Duitsland in om vanaf afstand genoeg animo te realiseren onder Duitse studenten.’ Hij verwacht dat zijn Poolconcept in heel Duitsland kan doorbreken. ‘Als onze Oosterburen eenmaal bekend raken met de voordelen die het werken met studenten biedt, dan is dat een reële optie.’
- studenten
- klantenservice
- Poolconcept
- Remco Pouw
- SUSA
- klantcontact
- contactcenter
- flexkrachten
- Telekom Deutschland