Essent certificeert klantadviseurs
Essent laat de komende zevende maanden al haar klantcontactmedewerkers examen doen om het KSF Branchecertificaat in de wacht te slepen. In september nam de eerste lichting nieuwe klantenservicemedewerkers van het energiebedrijf de oorkonde in ontvangst.
‘We willen bij Essent onze klanten de beste service van Nederland bieden’, verklaart Maarten Top, directeur consumentenmarkt bij de energiemaatschappij. ‘Om de kwaliteit te borgen, certificeren wij al onze klantadviseurs. Daardoor kunnen onze klanten altijd rekenen op hoogwaardig advies en klantgerichte medewerkers. Met het certificaat geven wij medewerkers de erkenning die zij verdienen en een bevestiging voor hun goede werk.’
Medewerkerbehoud
De Klantenservice Federatie toetst zowel online als op de werkplek het kennisniveau van de medewerkers op het vlak van wetgeving, klantgerichtheid en oplossingsgerichtheid. ‘Wanneer een werknemer naar een andere werkgever zou overstappen, is aantoonbaar wat hij al weet en kan’, aldus KSF-directeur Geeske te Gussinklo over het branchecertificaat. ‘Goede mensen willen we hiermee ook voor de sector behouden.’
In juni 2014 reikte de branchevereniging voor het eerst Branchecertificaten uit, respectievelijk aan klantcontactmedewerkers van De Telegraaf.
- klantcontact
- branchecertificaat
- examen
- kwaliteitsborging
- Klantenservice Federatie
- Essent
- kennisniveau toetsen