Datamanagementspecialist Relay42 ontvangt miljoeneninjectie

Datamanagementspecialist Relay42 ontvangt miljoeneninjectie
  • 8 december 2015
  • Redactie

Investeringsmaatschappij Holland Venture en een voormalige topmanager van Booking.com investeren gezamenlijk enkele miljoenen in het Nederlandse Relay42. Met behulp van het platform van deze datamanagementspecialist kunnen marketeers de customer journey over alle marketingkanalen heen coördineren.

Met de geïnvesteerde miljoenen kan Relay42, dat recent een vestiging opende in het Verenigd Koninkrijk, haar internationale groei verder versnellen. Ceo Tomas Salfischberger zegt klaar te zijn voor de volgende fase. Hij stelt vast dat bedrijven zelf willen kiezen welke nieuwe technologieën ze inzetten. Relay42 springt naar eigen zeggen in op deze behoefte. Ook neemt de wens toe bij bedrijven om zelf de controle te hebben over hun klantdata, stelt Salfischberger. ‘Ons platform draait inmiddels bij meer dan 30 Europese enterprise klanten waar we gemiddeld 20 tot 30 procent meer conversie realiseren. Dat vertaalt zich in harde euro’s. We kijken er naar uit om uit te breiden in Europa en bedrijven te helpen om hun marketing meer datagedreven te maken.’

Onder meer KLM, Ziggo, Thomas Cook, Centraal Beheer Achmea, Foot Locker en Nuon maken momenteel gebruik van het betreffende datamanagementplatform.

comments powered by Disqus