Talent4Service betreedt klantcontactmarkt
Talent4Werk, specialist in bemiddeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, lanceert een nieuw label: Talent4Service. Het klantcontactonderdeel staat onder leiding van Jorien Wesseling. ‘Wij zijn geen detacheerder, opleider of wervingsbureau, maar pakken de hele keten aan.’
Onder meer reïntegratiekandidaten, jongeren, mensen met een arbeidsbeperking en 56-plussers, oftewel kandidaten die baat hebben bij een extra zetje naar de arbeidsmarkt, behoren tot de doelgroep van Talent4Service. Hen wordt niet alleen nieuwe baan geboden, maar eveneens passende begeleiding en een MBO-opleiding. ‘Klantenservice- en contactcentermedewerkers spreken de klant iedere dag, aan de telefoon of face-to-face. Deze medewerkers moeten dus elke dag het verschil maken. Talent4Service helpt hen dat te doen, maar doet dat wel net even anders’, vertelt Wesseling, eerder werkzaam voor onder meer Verint en Tele’Train. Ze geeft aan dat Talent4Service dé partner bij uitstek is voor organisaties die klantbeleving hoog in het vaandel hebben staan en die tegelijkertijd invulling willen geven aan hun social return beleid. ‘Door de complexe wet- en regelgeving kunnen ondernemers die een maatschappelijk verantwoord personeelsbeleid willen voeren nogal eens ontmoedigd raken. Wij fungeren als linking pin tussen overheid en bedrijfsleven en vervullen daarmee een behoefte van werkgevers, lokale en centrale overheden én werkzoekenden’, is haar overtuiging.
Duurzaam
Talent4Service bemiddelt onder meer voor functies in facilitaire contactcenters, financiële dienstverleners, energie- & bouwbedrijven en telecomproviders (meteropnemers, servicemonteurs, et cetera). Voor 2016 mikt het label op het plaatsen van circa 300 werknemers. ‘Een ambitieus doel’, vertelt Wesseling, al heeft ze er alle vertrouwen in. ‘Het streven is om te blijven groeien en elk jaar weer 300 werknemers te plaatsen.’ Gewichtige factor in dit alles is duurzaamheid, vindt ze. ‘Het is heel belangrijk om mensen perspectief te bieden op vast werk. Dat ze in een organisatie kunnen doorgroeien, al dan niet in een andere functie. Daarover denken wij graag mee met werkgevers.’
Het door Jeroen Voswinkel en Fried Sengers opgerichte Talent4Werk huisvest meerdere labels (Talent4Taxi,Talent4Hospitality en Talent4Retail) en verzorgt inmiddels voor ruim 100 bedrijven in verschillende branches de in-, door- en uitstroom van medewerkers en is werkgever van ruim 700 werknemers.
- duurzaam
- Jorien Wesseling
- Fried Sengers
- Talent4Werk
- Jeroen Voswinkel
- afstand tot arbeidsmarkt
- servicemedewerkers
- Talent4Service
- klantcontactfuncties