Beste Service Awards 2016

Beste Service Awards 2016
  • 12 januari 2016
  • Redactie

Allsecur, bol.com, Ditzo, Knab, Fuif.nl, Lidl, Moois en Meer, Solcon, UnitedConsumers en Youfone hebben in hun segment een Beste Service Award gewonnen. ‘De winnaars onderscheiden zich duidelijk door hun belofte echt waar te maken, maar vooral ook juist door wat extra’s te doen. De klant vooral ‘snel’ bedienen, verrassen en speciaal laten voelen lijkt momenteel de gouden combinatie in de optimale customer experience dit jaar’, verklaart Linda Schulte van Opiness.


Snel en persoonlijk
Onafhankelijk reviewplatform Opiness deelt jaarlijks deze prijs uit aan bedrijven die excellente service hebben verleend. De winnaars kwamen bovendrijven op basis van een analyse van 5.600 consumentenreviews. Eén op drie consumenten sprak in de reviews zijn waardering uit voor snelle service, snel contact, snelle bezorging, snelle afhandeling of alles snel online kunnen doen. Volgens de rapporteurs lijkt ‘snel’ dan ook synoniem te zijn geworden aan een goede servicebeleving, waar in eerdere jaren een goede prijs of goedkoop een belangrijk aspect was. De voornaamste reden om zeer hoge cijfers te geven was voor klanten echter ook de persoonlijke touch, de extra’s die men niet had verwacht van deze bedrijven of standaard krijgt.  De Beste Service Award-winnaars zetten een stapje meer, in de vorm van extra verpakking, extra aandacht, extra service of door de klant wat terug te geven.

Reacties
Opvallend dit jaar is de terugkeer van banken (vorige editie greep de betreffende sector naast een serviceprijs, red.). Knab scoorde maar liefst een 9,0. In een review schrijft een klant de service ‘fantastisch’ te vinden. ‘Directeur belt zelf met de klant om zaken te bespreken indien nodig. Een verademing voor mij als ondernemer. Geen arrogante bank met dure telefoonnummers maar lekker dichtbij en zeven dagen per week breed bereikbaar. Knab for president!’




Autoverzekeraar Allsecur won alweer voor de vijfde keer deze serviceprijs en kreeg een 8,5 voor zijn dienstverlening. Manager Operations Annemarie Lagerweij: ‘De klant heeft onze verwachting overtroffen. Wij willen dagelijks de verwachting van de klant overtreffen. Dat het nu weer andersom gebeurt, is een bekroning op ons werk.’

Van alle winnaars scoorde Moois en Meer (categorie Webwinkels) veruit het hoogste rapportcijfer: een 9,8. Klanten zijn lyrisch over de ingepakte bestellingen, waardoor klanten een echt cadeautje thuiskrijgen. Tevens roemen klanten de webshop om de snelle en goede communicatie (62%) en zeer goede service. ‘Goed advies tijdens telefoongesprek, snelle levering, origineel en met liefde voor het product verpakt. Om heel blij van te worden’, schreef een klant bijvoorbeeld.

comments powered by Disqus