De Kompanjie verkent Instagram en Periscope
De Kompanjie, de ambtelijke organisatie van de gemeenten Veendam en Pekela, zit sinds kort op Instagram. Een logische stap, vindt Martin Siepel, webmaster en teamlid KCC van De Kompanjie. ‘We waren al actief op Twitter en Facebook, maar steeds meer jongeren verlaten die sociale netwerksites. Om ook met jongeren in contact te blijven, hebben we een Instagram-account aangemaakt.’
Wat doen jullie zoal op Instagram? ‘Momenteel reposten we voornamelijk mooie plaatjes van de gemeente die anderen via hun profiel delen. Daarnaast gaan wij ook zelf leuke gebeurtenissen posten, zoals openingen, evenementen et cetera’, vertelt Siepel. De Kompanjie is inmiddels meer dan een maand actief op Instagram. Klantvragen zijn nog niet binnengekomen via dit nieuwe contactkanaal. ‘Maar als we die krijgen gaan we ze natuurlijk zeker beantwoorden of met die persoon in gesprek.’ Voor het monitoren van alle social media berichten maakt het KCC-team gebruik van monitoringtool OBI4wan.
Siepel zegt de komende tijd vooral te gaan ontdekken wat de mogelijkheden zijn van Instagram, wat het publiek ervan verwacht en hoe zij reageren. ‘Ook kijken we met een schuin oog hoe andere gemeenten het doen’, vult hij aan. De webmaster van De Kompanjie rekent erop dat visuele media in 2016 steeds populairder gaan worden. ‘Mensen willen beelden zien, geen of weinig tekst. Daar gaan wij in mee. Wij onderzoeken momenteel ook de stap naar Periscope en WhatsApp.’
- bereiken van jongeren
- gemeenten
- De Kompanjie
- KCC
- interactie
- klantcontact
- Periscope