Online.nl ontvangt 175 klachten per maand
De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) gevraagd om maatregelen te nemen tegen Online.nl. De telecomprovider krijgt maandelijks zo’n 175 klachten op dit moment. De bond stuurt aan op een verbetering van de dienstverlening.
Gemeten over heel 2015 was Online.nl op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond, koploper wat betreft de hoeveelheid bezwaren van klanten over het niet leveren van televisie- of internetdiensten. Herhaaldelijk sprak de Consumentenbond de telecomaanbieder aan op zijn aanhoudende slechte dienstverlening, echter bleef de gewenste verbetering bleef uit. Reden te meer voor de bond om nu bij de ACM aan de bel te trekken.
Andrei Noppe, EVP Operations CanalDigitaal & Online.nl, en tevens country manager voor Nederland, is verrast over de stap van de Consumentenbond. ‘Wij realiseren ons dat onze dienstverlening niet overal vlekkeloos verloopt. Momenteel krijgen wij ongeveer 175 klachten per maand. Dat is een te hoog aantal en wij nemen maatregelen om klachten te voorkomen’, laat hij aan Telecompaper weten. Welke maatregelen dat precies zijn, laat hij in het midden. Noppe geeft verder aan alle medewerking te verlenen, als daarom wordt gevraagd. ‘Indien de ACM naar aanleiding van de melding van de Consumentenbond hierover meer wil weten, zullen wij hen uiteraard van informatie voorzien.’
- Online.nl
- klachtenmanagement
- Autoriteit Consument & Markt
- Consumentenbond
- dienstverlening
- Klachtenkompas.nl