Transavia en Pegasystems zoeken het hogerop
Transavia heeft softwareleverancier Pegasystems ingeschakeld om bij te dragen aan de digitale transformatie van de luchtvaartmaatschappij. Uitgangspunt is een verbetering van de klantloyaliteit.
Het nieuwe Transavia Interaction Platform wordt gebaseerd op de volledige Pega CRM-softwaresuite, waaronder Pega Customer Service, Pega Sales Automation, Pega Marketing en het Pega 7 Platform. Hierdoor kan de luchtvaartmaatschappij de reiziger gepersonaliseerde diensten en informatie via digitale kanalen aanbieden tijdens de verschillende stadia van zijn reis. Transavia ziet dit nieuwe platform als strategisch onderscheidende factor in de stevige concurrentie met andere low-cost luchtvaartmaatschappijen.
Onderscheiden via service
‘Om Europa's toonaangevende digitale luchtvaartmaatschappij te worden, moeten we verder denken dan concurreren op prijs en onszelf zodanig positioneren dat we kunnen voldoen aan de groeiende vraag van klanten naar compleet toegespitste end-to-end dienstverlening’, meent Transavia-ceo Mattijs ten Brink. ‘Dit betekent dat we wendbaar en flexibel moeten zijn voor een echt geweldige klantbeleving, met efficiënte processen en met volledig ondersteunde medewerkers en partners. We kijken ernaar uit om in nauwe samenwerking met Pega deze doelstellingen te realiseren.’
Alan Trefler, oprichter en ceo van Pegasystems, is eensgezind: ‘Wij zijn trots dat de keuze van Transavia voor dit kritische bedrijfstransformatieproject op Pega is gevallen en kijken uit naar een vruchtbare samenwerking om deze visie te verwezenlijken.’