Marriott opent Europees conversatiecenter
Marriott International lanceerde onlangs M Live Europe, het ‘global marketing real-time command centre’ van de hotelketen. Gevestigd in het Europese hoofdkantoor van Marriott in Londen zal de nieuwe studio dienen als epicentrum voor de creatie van real-time content en het genereren van ‘social engagement’ met reizigers in Europa.
‘M Live hebben wij bedacht vanuit de gedachte dat het begrijpen van real-time marketing altijd bij de gast begint. De beste manier om de verbinding aan te gaan met consumenten is door een conversatie te starten die twee kanten op gaat en die relevant is voor hun behoeften en voorkeuren als reizigers’, aldus David Beebe, vice-president Global Creative & Content Marketing van Marriott International.
Klantenbinding
De online conversaties worden gevoerd in meerdere talen, waaronder Engels, Spaans, Frans, Duits en Italiaans. Vanuit het Social Media Command Centre volgt Marriott real-time dialogen, trends, marketingcampagnes en de merkreputatie op sociale platforms. De inzichten zijn uiteindelijk bedoeld om customer engagement kansen te identificeren.
M Live werd in 2015 als eerste opgezet op het hoofdkantoor van Marriott International in Bethesda in de Verenigde Staten.
- real-time
- merkreputatie
- Marriott International
- klantconversatie
- social media command center
- customer engagement
- M Live