Convergys zit er straks warmpjes bij
Customer management expert Convergys opent begin 2017 zijn eerste contactcenter op Mauritius. Op dit eiland in de Indische Oceaan, ‘nabij’ Madagaskar, wordt zowel Frans als Engels gesproken. Vanuit deze locatie zullen de klantenservicemedewerkers niet alleen Franse klanten van Convergys te woord staan, maar ook Canadese bedrijven en multinationals die behoefte hebben aan Franstalige ondersteuning.
Convergys wordt de eerste grote BPO-speler die zijn intrede maakt op Mauritius. Naar verwachting worden op de nieuwe locatie 600 banen gecreëerd. ‘Met de opbouw van een ‘long-shore’ bestemming consolideren wij onze langdurige aanwezigheid in Afrika’, doelt Rémy Béal (Group VP Operations EMEA) op de Convergys-locaties in Tunesië en Egypte. ‘We zijn enthousiast om ons te vestigen op Mauritius en zullen in de komende weken en maanden meer details delen, waaronder de precieze locatie.’
Logischerwijs is ook Ken Poonoosamy, director General of Board of Investment van Mauritius, te spreken over de komst van de leverancier van customer management oplossingen. ‘We zijn ervan overtuigd dat de aanwezigheid van Convergys het ICT-landschap in Mauritius zal versterken.’
Bijna drie jaar terug nam Convergys branchegenoot Stream Global Services over voor 600 miljoen euro.
- banencreatie
- Convergys
- versterking ICT-landschap
- customer service center
- klantcontact
- Franstalig
- Mauritius
- BPO