Twitter rolt klantenservicebots uit
Twitter gaat Facebook achterna met de invoering van geautomatiseerde klantondersteuning. Gebruikers die een Direct Message (DM) sturen naar de Twitter-klantenservice van een bedrijf, worden straks direct begroet en krijgen antwoorden aangeboden die moet resulteren in een snelle oplossing.
In een blogpost zegt Twitter er het volgende over: ‘Deze features zijn ontwopen om bedrijven te helpen rijke, responsive, fullservice ervaringen te creëren die direct het werk van klantenserviceteams verbeteren en nieuwe mogelijkheden bieden voor mensen om met merken te ‘engagen’ op Twitter.’
Automatiseren
Bedrijven kunnen zelf bepalen welke welkomstboodschap er moet worden gestuurd en kunnen instellen dat er bepaalde reacties op specifieke vragen worden verzonden worden. Tevens hoopt Twitter middels deze chatbottechnologie de wachttijden van gebruikers sterk te reduceren.
In april van dit jaar voegde Facebook al chatbots aan zijn platform toe voor het snel beantwoorden van standaardvragen van consumenten.
- chatbots
- artificial intelligence
- klantenservice
- DM
- quick replies
- welkomstboodschap
- customer support