Nederlandse Loterij zet in op Purecloud van Genesys

Nederlandse Loterij zet in op Purecloud van Genesys
  • 27 februari 2017
  • Redactie

Kansspelorganisatie Nederlandse Loterij heeft gekozen voor PureCloud als communicatieplatform. De cloudservice van Genesys ondersteunt onder meer thuiswerken. Met name de helpdesk van Toto zal hier gebruik van maken tijdens weekeinden en feestdagen.

Nederlandse Loterij was toe aan de vervanging van het verouderde Avaya-platform. Hierbij is sterk rekening gehouden met het feit dat een belangrijk deel van het klantcontact van de kansspelorganisatie is uitbesteed. Na een aanbesteding koos het bedrijf opnieuw voor Webhelp Nederland, dat gebruikmaakt van PureConnect van Genesys. Dit bevestigde vervolgens de keuze van Nederlandse Loterij voor PureCloud. ‘Het biedt alle gewenste functionaliteit en door de aansluiting met Webhelp kan er in de toekomst volledig virtueel worden gewerkt.’

Web- en videochat
Arja Boele, manager Klantcontact van Nederlandse Loterij, merkt op dat de inrichting van het communicatieplatform met behulp van partner Cloudoe in recordtijd heeft plaatsgehad. ‘In 5 tot 6 weken waren we live.’ De eerste ervaringen zijn positief: medewerkers zijn enthousiast en prijzen het intuïtieve karakter van het systeem. ‘Een korte introductie van 20 minuten was voldoende om aan de slag te gaan. Nu rollen we het uit naar de vestiging van Webhelp en daarna gaan we regelmatig functionaliteiten toevoegen als webchat, outbound retentie en videochat. Maar eerst komt de introductie en integratie met Salesforce.’ PureCloud by Genesys ondersteunt tevens thuiswerken. Met name de helpdesk van Toto maakt hier gebruik van tijdens weekeinden en feestdagen.

In totaal werkt bij Nederlandse Loterij ongeveer 45 fte met PureCloud en bij Webhelp circa 90.




comments powered by Disqus