Essent certificeert klantadviseurs
Energiemaatschappij Essent heeft alle klantadviseurs en hun coaches gecertificeerd. Met deze externe en objectieve beoordeling wil het bedrijf een betrouwbare dienstverlening garanderen en medewerkers de kans bieden zich te ontwikkelen als professional.
De certificering is in september 2015 ontwikkeld in samenwerking met de Klantenservice Federatie (KSF) en Stichting Registratie (STiR). Sinds deze maand hebben alle adviseurs en coaches van Essent hun examen succesvol afgerond.
Oplossingsgericht
Volgens Frank Brichau, cco bij Essent Nederland, wil het bedrijf klanten garanderen dat ze goed en vakkundig geholpen worden. ‘We toetsen onze medewerkers op kennis van wetgeving, klantgerichtheid en oplossingsgerichtheid. Hun coaches worden getoetst op het geven van feedback en bijdragen aan persoonlijke en professionele ontwikkeling van de medewerkers.’
Het is de bedoeling dat mensen door certificatie langer voor Essent en de sector behouden kunnen worden. Ook stelt het bedrijf de kwaliteit van coaching en persoonlijke ontwikkeling binnen de customerserviceorganisatie te borgen en op dit gebied een nieuwe standaard te zetten.
- klantgerichtheid
- Frank Brichau
- Essent
- certificatie
- feedback
- Stichting Registratie
- Klantenservice Federatie
- klantcontact
- coaching
- contactcenter