Telfort voegt toestelreviews toe
Telfort meldt het klantcontact nog persoonlijker te maken door websitebezoekers toestelreviews te bieden. In de instructievideo’s legt een medewerker van het telecombedrijf de eigenschappen van telefoontoestellen uit, plus delen ook gebruikers zelf hun ervaringen.
‘De video’s passen bij onze merkwaarden: eenvoud, vertrouwen en voordeel. Met deze filmpjes bieden we voordeel in de vorm van kennis, inspiratie of een betere deal. Vertrouwen zie je terug in het feit dat niet alleen de specialist aan het woord is, maar ook gebruikers hun ervaring delen’, aldus Telfort-directeur Geertje Spanjaard. Volgens haar sluiten de video’s aan bij het nieuwe klantcommunicatieconcept van het telecombedrijf, doordat medewerkers zo letterlijk een gezicht krijgen.
Humor
Merkactivatiebureau Goud Uberconnected ontwikkelde de betreffende campagne voor Telfort. ‘Het toevoegen van echte medewerkers biedt in alle uitingen ruimte om persoonlijker met de consument te praten’, meent strateeg Bas Smabers. ‘Het format voor de toestelreviews hebben we iets extra’s gegeven door op straat gebruikers van smartphones hun mening te vragen. Zo’n objectieve benadering past bij de doelgroep van Telfort en levert ook nog eens grappige opmerkingen op, die je als merk zelf niet altijd kan of wil maken.’
De toestelreviews staan op de website van het telecombedrijf, op YouTube en worden verspreid via online (social) advertising.
- gebruikerservaringen
- instructievideo
- toestelreviews
- Goud Uberconnected
- Telfort
- persoonlijk klantcontact
- UX