QuoteFirst: Steven Van Belleghem
Dagelijks worden we blootgesteld aan een enorme informatiebrij, maar alles tot je nemen is natuurlijk een utopie. Deze krenten uit de pap bevelen we je in ieder geval van harte aan.
- ‘In feite staat AI voor mij centraal in elke nieuwe technologishe evolutie: het is de zon voor ons zonnestelsel, zal alles in het bedrijfsleven veranderen. Maar veel bedrijven zijn nog niet klaar. Erger nog: veel van hen zijn nog niet klaar om zich voor te bereiden.’
- ‘Guardian & Guardian is een Nederlands familiebedrijf van meer dan 100 jaar oud en is één van de eerste in Europa die AI gebruikt om klanten beter te begrijpen. Ik ben dol op hun verhaal.’
- ‘Dat bedoel ik met kunstmatige intelligentie die ons leven beter maakt: mensen hoeven niet langer hun tijd te verdoen in files en met het kopen van saaie producten als melk en tandpasta. In plaats daarvan kunnen ze bijvoorbeeld quality time doorbrengen met hun familie.’
- ‘Dezelfde kenmerken die relevant zijn voor het verbeteren van de klantervaring, zullen een grote impact hebben op de werknemerservaring. Ik hoor vaak verhalen van gefrustreerde werknemers in grote bedrijven omdat die zich concentreren op langlopende processen, in plaats van het gelukkig maken van hun eigen mensen.’
- ‘Begin altijd met de klant en automatiseer vervolgens de processen die onnodige wrijving veroorzaken. Werk nooit andersom – begin nooit met de technologie, maar creëer waarde voor klanten.’
- ‘Blinde angst is nooit de oplossing. Ik geloof dat we AI kunnen én zullen gebruiken om ons leven op de lange termijn te verbeteren.’
Het volledige interview van Nexxworks vind je hier.
Meer weten over Van Belleghem? In dit artikel lees je meer over zijn boek ‘Customers The Day After Tomorrow’.
- artificial intelligence
- klantervaring
- Customers The Day After Tomorrow
- employee engagement
- AI
- QuoteFirst
- CX
- Steven Van Belleghem
- medewerkerservaring
- kunstmatige intelligentie
comments powered by Disqus