Spraakwater lest dorst Salesforce
Softwarebedrijf Salesforce introduceert vandaag Einstein Voice. De nieuwe spraakassistent maakt gepersonaliseerde dagelijkse instructies mogelijk, net als spraakgestuurde updates naar Salesforce via de mobiele applicatie of een slimme speaker.
Parker Harris, mede-oprichter en CTO van Salesforce, voorziet dat de kracht van spraaktechnologie de manier waarop we werken fundamenteel verandert. ‘Einstein Voice markeert het begin van een nieuw tijdperk voor Salesforce-klanten. Spraaktechnologie introduceert nieuwe methodes om productief te zijn, en zal de manier waarop we met klanten omgaan grondig veranderen.’
Voice bots
Einstein Voice Assistant stelt gebruikers onder meer in staat om updates te dicteren via de mobiele app van de softwareleverancier, dashboards te verkennen en op dagbasis gepersonaliseerde briefings te krijgen. Tevens kunnen klanten eigen spraakbots bouwen. Zo kan bijvoorbeeld een retailbedrijf een Einstein Voice Bot uitrollen naar klanten, zodat zij mondeling vragen kunnen stellen over de manier waarop ze een pakketje moeten retourneren. De bot kan het antwoord dan mondeling geven aan de hand van artikels in de Service Cloud, zodat de klant snel geholpen is. Plus een autoverhuurbedrijf kan bijvoorbeeld eigen commando’s aan een Einstein Voice Bot toevoegen, zodat reserveringen van klanten meteen geupdate worden in Salesforce na een vraag aan Google of Alexa.
Aankomende week heeft in San Francisco Dreamforce (jaarlijkse tech-conferentie van Salesforce) plaats, waar ook CustomerFirst aanwezig is om verslag te doen.
- klantcontact
- Salesforce
- Einstein Voice
- voice bot
- werkwijze
- klantcommunicatie
- voice assistent
- spraaktechnologie