21% bedrijven verleent app-service
Bedrijven zetten steeds vaker WhatsApp in om in contact te komen met hun klanten – 21% van de ondervraagde Nederlandse klantcontactmedewerkers zegt WhatsApp in te zetten als communicatiekanaal. Dat blijkt uit de recent uitgebrachte Customer Contact Radar van PeterConnects.
WhatsApp is nog niet binnengedrongen in de top 3 van klantcontactkanalen. E-mail en telefonie blijken uit het onderzoek nog steeds de meest beduidende communicatiemiddelen met klanten te zijn. E-mail is met 83% het meest gebruikte contactkanaal. Ook vaste telefonie wordt nog veel ingezet: 65% van de ondervraagde klantcontactprofessionals heeft aan dat hier nog gebruik van wordt gemaakt. Mobiele telefonie sluit met 54% de top 3. Driekwart van de respondenten rekent erop dat de communicatie met de klant een informeler karakter krijgt door het gebruik van WhatsApp.
Nek-aan-nek
De softwareleverancier onderzocht ook de planning van het toevoegen van klantcontactkanalen in organisaties in Engeland, Duitsland en Frankrijk. Bedrijven in Engeland en Duitsland bieden met 22% vaker de optie om WhatsApp te gebruiken dan Nederland. In Frankrijk wordt het medium nog het minst ingezet (19%).
- Customer Contact Radar
- WhatsApp Business
- omnichannel
- klantcontactkanaal
- klantcontact
- service
- PeterConnects
- klantenservice