Retail wil klantbeleving verbeteren met mobiele devices
74% van de medewerkers en 83% van de besluitvormers in de retail gelooft dat de klantervaring verbetert wanneer medewerkers de beschikking krijgen over passende mobiele devices.
Bijna de helft van de respondenten ervaart het gebrek aan het bieden van een goede klantervaring als een van de grootste frustraties. Dat toont recent onderzoek van Zebra Technologies Corporation aan dat is uitgevoerd onder 6.380 consumenten, retail medewerkers en besluitvormers. Circa een derde van de ondervraagde medewerkers en MT-leden geeft aan dat het verkrijgen van goede informatie een barrière is voor het bieden van een goede klantbeleving.
Stijgende verwachtingen
Het bedrijf concludeert op basis van het onderzoek dat consumentenverwachtingen hoger worden en spreekt over de uitdaging voor retailers om een meer vertrouwde en gepersonaliseerde winkelervaring te bieden. Hierom geeft ongeveer 60 procent van de respondenten aan meer te investeren in smartphones voor de medewerkers.
- klantervaring
- CX
- medewerkers
- customer engagement
- smartphones
- customer experience
- mobiele devices
- klantbeleving
- winkelervaring
- consumentenverwachtingen