Dille & Kamille investeert in offline fans
Winkelketen Dille & Kamille blijft, anders dan andere (web)winkels, investeren in klanten die de fysieke winkels blijven bezoeken. De webshop vormt voor het bedrijf niet het stokpaardje, maar vormt een ondersteunende kracht in de klantstrategie. ‘Ons merk staat voor meer dan onze winkel, webwinkel en producten. Wij zijn een rustpunt.’
In een interview met zustertitel Twinkle weidt marketing & e-commerce manager Arnout Baas uit over de on- en offline ontwikkelingen van de no-nonsense winkelketen. ‘Coolblue hoor je altijd benadrukken dat een fysieke winkel de online verkoop stimuleert. Bij Dille & Kamille is het anders: als er een winkel is, gaan mensen het liefst daar naartoe.’
Verwachtingen waarmaken
Klantverwachtingen tegemoetkomen doet Dille & Kamille door extra in te zetten op duurzaamheid, waar het bedrijf sinds de oprichting al naar streeft. ‘Je zou kunnen stellen dat we het meest duurzaam zijn als we helemaal zouden stoppen en al onze winkels sluiten, maar we bieden kopers nu een alternatief dat in elk geval duurzamer is.’
Klanten kunnen op dit moment onder meer online zien welke artikelen er beschikbaar zijn in de winkel. Baas licht toe dat het bedrijf klanten in de toekomst via deze manier wellicht producten wil laten reserveren. Sowieso wil Dille & Kamille het binnenkort mogelijk maken om klanten online orders af te laten halen in een fysieke vestiging.
Betrokkenheid en dienstbaarheid
Tot slot zegt Baas in het interview meer klantloyaliteit te willen creëren. Zo staat er een loyaliteitsprogramma op de roadmap van het bedrijf: een digitale klantkaart, die klanten on- en offline kunnen gebruiken. ‘Onze klanten zijn trouw, maar we kunnen en willen hen best nog wat meer betrekken, belonen en van dienst zijn.’
- klanten
- klantgericht
- Dille & Kamille
- klantloyaliteit
- klantverwachting
- conversatie
- roadmap
- no-nonsense
- dienstverlening
- online klantervaring
- customer journey