Blokker blendt on- en offline

Blokker blendt on- en offline
  • 5 februari 2019
  • Redactie

Blokker gaat het online en offline assortiment samenvoegen voor een aanbod dat beter is afgestemd op de klant. De ‘Bricks & Clicks’-strategie moet ervoor zorgen dat de fysieke winkel en de webshop dezelfde customer journey bieden.

Tot dusver opereerden de webwinkel en de webshop nog los van elkaar. De nieuwe aanpak is onderdeel van de groeistrategie onder de huidige directie. Naast het mixen van het on- en offline winkelaanbod voegt Blokker het distributiecentrum in Gouda samen met dat in Geldermalsen. Op laatstgenoemde locatie wordt het centrum intussen omgebouwd tot ‘hypermodern omnichannel DC’. De keten verwacht de integratie dit najaar af te ronden.

Bestelzuilen
Blokker verklaart bestelzuilen in fysieke winkels zichtbaarder te willen maken. Deze punten voor online bestellingen hebben als doel klanten beter te helpen in het selectie- en aankoopproces. De bestelzuilen zijn voorlopig alleen te vinden in Amsterdam.


comments powered by Disqus