Blokker trekt klantenfeedback naar zich toe

Blokker trekt klantenfeedback naar zich toe
  • 27 november 2015
  • Redactie

Alle formules van Blokker Holding gaan het onderzoek- annex feedbacksysteem van Starred.com gebruiken. Dat meldt Emerce. De leverancier wil zijn diensten vanaf 2016 stapsgewijs in het buitenland gaan aanbieden.

Meer specifiek is het Nextail, de online organisatie voor alle formules van Blokker Holding (o.a. Blokker, Leen Bakker, Bart Smit, Intertoys en Xenos), dat gaat samenwerken met Starred.com. Het betreffende systeem stuurt consumenten een mailtje met één vraag en een link naar een webpagina met een paar vragen. De inzichten die zo’n ‘ministeekproef’ oplevert, kan worden benut om bijvoorbeeld bedrijfsprocessen bij te sturen.

Learnings
Lars van Wieren, oprichter Starred.com, licht toe: ‘Blokker kan per formule gaan leren wat klanten aanspreekt en waar het tekort schiet. Die formules kunnen tevens van elkaar gaan leren.’ Maar ook de scores van landen of bijvoorbeeld afzonderlijke accountmanagers kunnen input vormen voor anderen. ‘Dat zien we vaker gebeuren, dat ze willen leren van wat de ander goed doet.’ Blokker hoeft louter zijn internetklanten te bevragen. Van Wieren: ‘Geavanceerde kassasystemen kunnen e-mailadressen verzamelen en met CRM-systemen overweg. Dan kun je letterlijk op de winkelvloer feedback verzamelen. We willen de ROI van onze klanten over de verschillende kanalen heen inzichtelijk maken.’ Starred.com verwacht halverwege 2016 een kantoor in Londen te zullen openen voor de uitrol richting Noord-Europa. Indien haalbaar worden Scandinavië en Duitsland eveneens daaraan toegevoegd aankomend jaar.

Begin dit jaar besloot ook Wehkamp de klanttevredenheid te gaan meten via Starred.com. Andere bedrijven die het betreffende systeem toepassen, zijn onder meer Adyen, Spotify, Travelbird en Omoda.

comments powered by Disqus