Klant AirAsia krijgt lucht van chatbot
AirAsia wil klanten een meer gebruiksvriendelijke beleving bieden en besloot onlangs de eigen website en app een metamorfose te geven. Deze platformen hebben ook iets nieuws gekregen: een AI-chatbot, genaamd AVA (AirAsia Virtual Allstar).
Volgens plaatsvervangend ceo Aireen Omar krijgt de klant met de lancering van de nieuwe website, app en virtual assistant een betere, snellere en intuïtievere customer experience. Omar verklaart dat er ook een spraakassistent is geïntegreerd: klanten kunnen via Siri vragen wat de vluchtstatus is.
Reismaatje
De chatbot is beschikbaar in de nieuwe livechat-functie om direct te reageren op klantvragen. De bot spreekt momenteel acht talen: Engels en zes Aziatische talen (Chinees, Maleisisch, Thais, Indonesisch, Vietnamees, Koreaans). De luchtvaartmaatschappij verklaart dat AVA is vormgegeven door het Customer Happiness-team, om een kwalitatief goede klantbeleving te bieden. ‘We zijn altijd aan het werk om onze gastbeleving te verbeteren, en we zullen meer features toevoegen aan de applicatie in de komende maanden, zodat het niet slechts een boekingsplatform is, maar jouw complete reismaatje.'
- buddy
- CX
- digitalisering
- AirAsia
- chatbot
- klantvragen
- AVA
- app
- kunstmatige intelligentie
- gastbeleving
- customer experience
- AI