Belastingdienst: We bellen!
Wie op drukke momenten de Belastingtelefoon belt, kan er vanaf 2020 voor kiezen om op een rustiger moment te worden teruggebeld. Ook gaat de overheidsinstantie mensen proactief bellen om ervoor te zorgen dat ze tijdig hun verplichtingen nakomen.
De Belastingdienst neemt deze maatregelen om de service aan burgers te verbeteren, meldt RTL Nieuws. Burgers kunnen – mits een telefoonnummer bekend is – bijvoorbeeld een belletje verwachten als de online belastingaangifte is ingevuld, maar nog niet verstuurd. Ook bij veranderingen in de toeslagen zal de overheidsinstantie sneller naar de telefoon grijpen dan voorheen, met name om de wijziging(en) toe te lichten en mensen eerder duidelijkheid te bieden.
Kastje naar de muur
Extra aandacht is er voor situaties rondom de kinderopvangtoeslag: ouders die met vragen zitten, klagen nu vaak dat ze van het kastje naar de muur worden gestuurd en geen duidelijke antwoorden krijgen van de Belastingdienst. Om die groep persoonlijk te begeleiden, worden aparte teams in het leven geroepen ter ondersteuning. Ook is recent een app gelanceerd die ouders inzicht geeft in de kinderopvangtoeslag.
Lees ook: Belastingtelefoon 12,4 miljoen keer gebeld
- terugbelverzoek
- kanaalmanagement
- burgercontact
- kinderopvangtoeslag
- piek in het contactverkeer
- Belastingdienst
- telefonisch contact
- proactief