Robo-ober in dienst
Een restaurant in Renesse bestelde al voor de coronacrisis twee robots om de bediening in het restaurant te verzorgen. Anderhalve meter afstand is niet nodig; volgens deze uitbaters ideaal voor de heropening tijdens dit Pinksterweekend.
Looproutes worden uitgedacht; namen zijn nog niet bedacht voor de twee robotserveerders in Renesse. Eigenaar Shaosong Hu zag volgens Omroep Zeeland het robotpersoneel tijdens een bezoek in China, en besloot de geautomatiseerde medewerkers voor dit jaar te bestellen. Perfect voor een prettige after-corona gastbeleving, vindt de uitbater. Anderhalve meter afstand houden hoeft niet, ideaal voor als de deuren van het restaurant op 1 juni weer open mogen.
Selfservice?
Zodra de gast voor de robot staat wordt hij persoonlijk welkom geheten. Vervolgens komen de bots met de bestelling naar de gast, waarna zij zelf de bestelling van de dienbladen moeten halen. De horeca-uitbaters zijn positief. ‘Als er iets mis zou gaan, dan kunnen we ze ook nog altijd met de hand besturen.’
Het is nog onduidelijk wat de gasten zelf van het nieuwe personeel vinden.