Nieuwe cao voor facilitaire agents
De Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) komt samen met de vakbonden FNV, CNV en Qlix met nieuwe cao voor klantcontactmedewerkers. In de nieuwe overeenkomst staan onder meer afspraken over een hoger salaris, een thuiswerkvergoeding en doorgroeimogelijkheden.
Met de nieuwe cao gaan klantcontactmedewerkers in facilitaire contactcenters met ingang van 1 januari 2021 meer verdienen en krijgen zij meer doorgroeimogelijkheden. Om daarnaast te zorgen dat medewerkers hun werk vanuit huis goed kunnen doen, krijgen ze een thuiswerkvergoeding van €25 of €35 per maand. WFC-voorzitter Ronald Schijndel: ‘Met deze basis zetten we nieuwe stappen in de beloning en het arbeidsperspectief voor onze medewerkers.’
Deze cao wordt volgens de initiatiefnemers niet gezien als een eindstation en omvat ook afspraken voor onderzoek naar mogelijke uitbreiding in de opvolgende cao.
Lees ook: FNV trekt aan de thuiswerkbel
- Continuum
- WFC
- cao
- facilitaire contactcenters
- facilitaire dienstverlening
- contactcentermedewerker
- agents
- thuiswerkvergoeding