Consument teleurgesteld in webwinkels
Consumenten hingen de afgelopen maanden massaal aan de lijn met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om een melding te maken over online aankopen die niet of te laat geleverd worden, die niet of laat worden terugbetaald en de slechte bereikbaarheid van webwinkels. De ACM roept webwinkels daarom op klanten duidelijker te informeren over hun levertijden en beter bereikbaar te zijn.
Volgens de ACM is het de verantwoordelijkheid van webwinkels om ervoor te zorgen dat de verwachting van klanten wordt waargemaakt. Zij moeten daarom de verwachte levertijd juist vermelden en ervoor zorgen dat hun klantenservice goed bereikbaar en op orde is. ‘Met het oog op de extra drukte rondom de feestdagen roepen wij webwinkels op: communiceer de werkelijke levertijden aan je klanten en wees bereikbaar. Hiermee voorkom je dat je klanten teleurgesteld worden’, aldus Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM.
Verschillende webwinkels waarover de ACM klachten ontving, hebben de afgelopen maanden na een interventie van de ACM de informatie op hun website aangepast en maatregelen genomen om de geconstateerde problemen aan te pakken. Bijvoorbeeld door het aantal mensen op hun klantenservice uit te breiden.
Ook interessant: Thuiswerk.org optimaliseert internationaal klantcontact
- klantverwachting
- klantenservice
- customer experience
- klantcontact
- webwinkel
- klantvertrouwen
- klantbeleving
- klantervaring
- communicatie
- klantgerichtheid
- ACM
- Autoriteit Consument en Markt