Genesys wil Bold360 overnemen
Genesys heeft de intentie om Bold360 over te nemen. Dit is een toonaangevende speler op het gebied van door kunstmatige intelligentie (AI) ondersteunde digitale ervaringen en digitale klantenservice.
Deze verwachte overname wordt de op een na grootste in de geschiedenis van Genesys, meldt het bedrijf.
'Het markeert onze toewijding ten aanzien van digitale klantenservice, als onderdeel van onze strategische reis naar "Experience as a Service". Bold360 zal naar verwachting dienen als een strategische toevoeging aan Genesys', reageert Ken Archer SVP Worldwide Channels Genesys. 'We streven ernaar om digitaal te transformeren naar een gepersonaliseerde, voorspellende en proactieve ervaring in plaats van puur een transactiekanaal te zijn. We geloven dat deze acquisitie ons vermogen zal vergroten om gebruik te maken van marketing- en verkoopcases en de weg vrijmaakt voor ons om een nog succesvoller bedrijf op te bouwen.
De aanvullende digitale mogelijkheden van Bold360 passen bij volgens Archer goed bij Genesys. 'Net als Genesys wordt Bold360 door brancheanalisten erkend als innovatieleider. We werken momenteel aan het goedkeuringsproces van de regelgevende instanties en de transactie zal naar verwachting in de eerste helft van kalender 2021 worden afgerond.'
De aanstaande partners zullen meer details verstrekken zodra de transactie is afgerond. Tot die tijd zullen Bold360 en Genesys als afzonderlijke bedrijven blijven opereren. Archer: 'We kijken ernaar uit om de komende maanden meer details over onze productroadmap met u te delen.'
Hier is het persbericht van vandaag te lezen, met meer info.
(PvWK, foto: Clark Tibbs / Unsplash)
- Experience as a Service
- klantenervaring
- strategische reis
- Genesys
- toevoeging
- overname
- merger
- verwachting
- Genesys
- AI
- strategisch
- Worldwide Channels
- Bold360
- digital
- Ken Archer SVP