Nieuwe premium Blokkercups verleiden Nespresso-klant
Blokker lanceert 'eerlijke premium koffiecups voor een Blokker prijs' door ervaren koffiebranders, die voor de vier melanges hoogwaardige kwaliteitsbonen selecteerden. Daarnaast start Blokker een recycleprogramma, waarbij consumenten aluminium koffiecups van alle merken kunnen inleveren. Hierrmee lonkt de winkelketen uitdrukkelijk naar aanbieders van andere premium cups. Blokker heeft in Nederland een netwerk van 355 eigen filialen, 54 franchise filialen, een webshop en ruim 5.000 werknemers.
'Blokker koffie is dankzij het Rainforest Alliance keurmerk ook eerlijke koffie', melden de makers trots.
Met de opbrengst ondersteunen de kopers van de nieuwe cups initiatieven van 'The (zero) Hunger Project'. Deze lancering past in de strategie van Blokker om premium kwaliteit huismerkproducten toegankelijk te maken voor een grote doelgroep van klanten. Blokker stelt al ruim een eeuw 'innig verbonden te zijn met koffie' en verkoopt alles wat met koffie te maken heeft, 'het is dan ook logisch dat Blokker eigen koffie introduceert'.
Voor veel consumenten is thuis lekkere, verse koffie drinken, maar ook gebruiksgemak en milieubewustheid steeds belangrijker volgens de retailer. 'Er is veel verschillende koffie beschikbaar, zoals bijvoorbeeld cups. De meeste zijn relatief duur of verpakt in plastic. Blokker koffiecups zijn er in vier heerlijke smaken, voor ieder wat wils en voor ieder moment van de dag. De aluminium cups zorgen er voor dat de aroma’s ten minste 24 maanden goed bewaard blijven en dat het restafval 100% recyclebaar is. Met hoogwaardige en duurzame koffiecups in 100% recyclebare aluminium verpakking, tegen een Blokker prijs, bindt Blokker de strijd aan met de top segment koffiecups. Blokker koffiecups worden aangeboden per verpakking van 20 stuks voor €2,49 en zijn daarmee een stuk goedkoper dan andere premium aluminium koffiecups op de markt.'
'Ik ben trots dat het ons is gelukt om door goede afwegingen te maken, nu duurzame en hoogkwalitatieve koffie voor iedereen thuis toegankelijk te maken', reageert Jeanine Holscher, ceo van Blokker, 'Deze introductie maakt onderdeel uit van onze strategie om steeds meer premium producten voor een Blokkerprijs voor de consument bereikbaar te maken en volgt op de lancering van onze eigen koffiecupmachine van afgelopen jaar.'
De concurrentie zal zich wel even achter de oren krabben. Voor loyaliteit is prijs in dit geval een belangrijke factor, Blokker doet premium koffiecupklanten een aantrekkelijk aanbod.
(PvWK, foto: Pixabay)
- bereikbaar
- genot
- koffie
- loyalty
- thuis
- koffiecup
- duurzaam
- Blokker
- machine
- CX
- or iedereen
- boon
- toegankelijk
- hoogkwalitatief
- koffie
- consument
- afgelopen
- Nespresso
- lancering