Sana Commerce personaliseert productaanbevelingen met AI
Sana Commerce breidt de functionaliteit van haar B2B e-commerce software uit met gepersonaliseerde productaanbevelingen die worden gebaseerd op online en offline verkopen.
De nieuwe functie is gebaseerd op een datamining-algoritme dat is ontwikkeld door de product- en informatiemanagment van Sana Commerce en profiteert van de ERP-integratie van Sana Commerce Cloud. Op dit moment worden dit soort aanbevelingen wel vaak gedaan in B2C webshops.
Loyaliteit
Door betere producten aan te bevelen krijgen de webwinkels meer loyaliteit, vertrouwen en hogere inkomsten. Als je de koper kent door zijn kooppatronen en gedrag, kan je daar beter op inspelen. De B2B winkels hebben dit niet, mede door het verkoopproces en de complexiteit van de producten. De productsegmentatie, klantspecifieke prijzen en kortingen zijn de uitdaging. Zakelijke bestellers verwachten echter wel gepersonaliseerde service.
‘B2B-kopers verwachten personalisatie, vanaf het allereerste contact. Daarnaast is selfservice een belangrijk aspect van klantbeleving. B2B-kopers zijn steeds meer op zoek naar de mogelijkheid om zelfstandig online te winkelen en hun interacties met verkopers te beperken’, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce. ‘Het bieden van gemak en betrouwbaarheid in B2B e-commerce versterkt de relatie die bedrijven hebben met hun kopers. Correcte productaanbevelingen hebben bovendien een groot potentieel om de ROI (return on investment) van e-commerce te stimuleren.’