Nieuwe CAO Facilitaire Contactcenters per 1 januari 2024
De Werkgeversvereniging van Facilitaire Contactcenters (WFC) heeft een akkoord bereikt met vakorganisaties CNV en Qlix over de nieuwe CAO voor Facilitaire Contactcenters. Het akkoord treedt op 1 januari 2024 in werking.
Norbert van Liemt, voorzitter van de WFC, benadrukt het belang van dit akkoord: 'Ik ben blij dat we dit vóór de feestdagen hebben bereikt samen. Zo weten alle medewerkers die onder de cao vallen waar ze vanaf 1 januari 2024 aan toe zijn.'
Het nieuws markeert een belangrijke stap voor de gehele branche en onderstreept de toewijding aan een positieve werkomgeving en eerlijke arbeidsvoorwaarden voor alle klantadviseurs in de sector.
Met dit akkoord in handen zal het traject voor de Algemeen Verbindend Verklaring (AVV) begin 2024 van start gaan. De WFC vertrouwt op een succesvolle implementatie van de nieuwe CAO, die de belangen van alle betrokken partijen weerspiegelt.
De WFC, Werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters, is een zelfstandige vereniging. De WFC is ontstaan nadat de VCN en WGCC fuseerden en opgingen in de Klantenservice Federatie (KSF). Lid van WFC zijn: Teleperformance, Majorel, Concentrix + Webhelp, Conduent, WEngage, Foundever, Transcom, Yource, Vanad Group, Custom Connect, Soleo, Continuum, DIRECT Klantcontact, Klant Contact Diensten en ETB Support Solutions.