Anne Frank Huis kiest nieuwe partner in ticketing
Ticketcounter is de nieuwe ticketingpartner van De Anne Frank Stichting. Dit betekent dat bezoekers van het Anne Frank Huis voortaan tickets kopen via een online platform dat naadloos aansluit bij de herkenbare uitstraling van de museumwebsite.
Het systeem biedt een oplossing voor de verkoop van verschillende soorten tickets, zowel voor individuele bezoekers als voor groepen en zorgt voor een efficiënte verwerking van tijdsloten, wat essentieel is voor een populaire locatie als het Anne Frank Huis.
Met jaarlijks meer dan 1,2 miljoen bezoekers uit binnen- en buitenland, was meertalige ondersteuning een belangrijke vereiste voor de Anne Frank Stichting. Het nieuwe systeem van Ticketcounter is beschikbaar in vier talen, wat de toegankelijkheid voor internationale bezoekers aanzienlijk vergroot. Daarnaast wordt gekeken naar de mogelijkheid om in de toekomst ticketcombinaties aan te bieden voor openbaar vervoer in en naar Amsterdam.
De samenwerking tussen Ticketcounter en de Anne Frank Stichting gaat verder dan alleen het verkopen van tickets. Dankzij een mobile-first aanpak en een verbeterde 'customer journey' ontvangen bezoekers op verschillende momenten relevante informatie. Vanaf het moment van oriëntatie tot na hun bezoek worden zij ondersteund met geautomatiseerde e-mailcampagnes, waardoor de algehele bezoekerservaring wordt geoptimaliseerd.
'Het Anne Frank Huis is een van de belangrijkste musea van ons land en het vertelt een verhaal dat niet vergeten mag worden. Het is een eer om hieraan een bijdrage te leveren', zegt Jasper Dijkstra, commercieel directeur van Ticketcounter.
De samenwerking heeft een looptijd van vijf jaar en biedt het museum de nodige flexibiliteit en ondersteuning om de bezoekerservaring naar een nog hoger niveau te tillen.