Parloa haalt 120 miljoen dollar op voor groei AI-klantcontact

Parloa, specialist in Agentic AI voor klantcontact, is één miljard dollar waard na een nieuwe investeringsronde van 120 miljoen dollar. De groei onderstreept de toenemende vraag naar AI-gedreven klantenservice.
Het in Berlijn gevestigde Parloa ontwikkelde het zogeheten AI Agent Management Platform (AMP), dat bedrijven in staat stelt om grootschalig gepersonaliseerde AI-agents in te zetten in hun contactcenters. CEO en medeoprichter Malte Kosub zegt daarover: ‘Onze klanten bouwen bij elke interactie persoonlijke relaties op tussen AI-agents en hun klanten om de loyaliteit te versterken, nieuwe inkomstenstromen te genereren en zeer gepersonaliseerde ervaringen te creëren.’
De Serie C-investeringsronde werd geleid door Durable Capital Partners, Altimeter Capital en General Catalyst, met deelname van onder meer EQT Ventures en RPT Capital. Volgens Henry Ellenbogen van Durable Capital heeft Parloa ‘een unieke positie om deze volgende golf van innovatie op het gebied van klantervaring te leiden’.
Parloa’s technologie wordt inmiddels ingezet door meerdere Fortune 200-bedrijven. De AI-agents van het platform voeren natuurlijke gesprekken, leren continu bij en worden uitvoerig getest op betrouwbaarheid en veiligheid. ‘Deze nieuwe financiering versnelt onze missie om het toonaangevende AI Agent Management Platform voor bedrijven uit te breiden’, stelt Kosub.
Volgens Gartner zal Agentic AI in 2029 zo’n 80% van de veelvoorkomende klantvragen autonoom afhandelen. Parloa speelt met zijn technologie in op deze ontwikkeling en ziet vooral groeikansen in sectoren als e-commerce, financiële dienstverlening en hospitality. Het bedrijf investeert verder in productontwikkeling en breidt uit naar Noord-Amerika.